VİZYONUMUZ;
Adilcevaz Onkoloji Hastanesi olarak yenilikçi ve katılımcı yönetim sistemimiz; tıbbi uygulamaları ve teknolojik yenilikleri ile örnek gösterilen, toplum beklentileri ile hastalarımızın tüm sağlık gereksinimlerini karşılayan, uluslararası standartlarda hizmet veren örnek bir hastane olmak.
MİSYONUMUZ;
Etik değerlere bağlı, hasta haklarına saygılı, hasta ve çalışan güvenliğini önemseyen tedavi edici uygulamaları yanında koruyucu sağlık çalışmalarını
da kapsayan, kaliteli hizmeti eksiksiz bir şekilde
uzman kadrolarla sunan bir hastane olmak.
DEĞERLERİMİZ
*Dürüstlük
*Örnek ve Öncü Uygulamalar.
*Araştırmacılık
*Güvenilirlik.
*Yenilikleri takip etme
*Adil Davranma.
*Sorumluluk
*Sürekli Gelişme.
*Ekip Ruhu
*Hasta Odaklılık.
*Duyarlılık
*Çalışan Odaklılık.
HASTANE YÖNETİCİSİ
BAŞHEKİM
KURUMSAL AMAÇ VE HEDEFLERİMİZ
Amaç 1:Hastanemizde sağlık hizmetindeki kaliteyi arttırmak
Hedef 1:
Hastanemizde sunulan sağlık hizmetinin, hasta memnuniyetini sağlayacak şekilde verilmesini sağlamak.
Hedef 2:
Çalışan personelimiz için motivasyonu arttırıcı etkinlikler düzenlemek
Hedef 3:
Kalite biriminin sürekli gelişerek devamlılığını sağlamak.
Amaç 2:Hastanemizde personeli nitelik ve nicelik yönünden geliştirmek
Hedef 1:
İhtiyaçlar doğrultusunda hastanemizde çalışacak idari, sağlık personeli ve yardımcı personel sayısını arttırmak.
Hedef 2:
Çalışanlara yönelik kişisel gelişim eğitimleri vermek.
Amaç 3:Kurumdaki eğitimler için güçlü alt yapı oluşturmak.
Hedef 1:
Personelimizin ilgili meslek alanlarında eğitim almalarını teşvik etmek.
Amaç 4:Enfeksiyonların gelişmesini önlemek için alt yapı oluşturmak.
Hedef 1:
Hastanemizde genel temizlik eğitimleri ve kişisel koruyucu ekipman kurulumu eğitimlerinin verilmesini sağlamak.
Hedef 2:
El hijyeni uygulamasında 5 endikasyonu gerçekleştirme oranı denetlemelerini arttırarak personelin uygulamaya ve adaptasyonunu arttırmak.
Amaç 5:Hastanemizde çalışana yönelik şiddetin en aza indirgenmesi için alt yapının oluşturulması
Hedef 1:
Çalışana yönelik şiddetin en aza indirgenmesi için öfke kontrolü eğitimlerinin her meslek grubuna verilmesini sağlamak.
Hedef 2:
Acil durum kodlarının çağrı sisteminin personeller tarafından nerede, ne zaman kullanılacağı ve öneminin algılanmasını sağlamak.
KURUMSAL AMAÇ VE HEDEFLERİMİZ
İlçemizde, hastanemize başvuran hastalarımıza;
Yasalar ve Mevzuatlar doğrultusunda ,mevcut kaynaklarımızı yerinde ve etkin kullanarak
sürekli gelişme ve iyileşmeyi ilke edinen,
sorumluluğunu bilen,kalite ve ekip anlayışını benimseyen, eğitimli, güleryüzlü
personel ve yönetim anlayışı ile
hastalarımızın memnuniyetini sağlamayı amaçlayan
güvenilir, verimli, etkili sağlık hizmeti sunmaktır.
HASTANE YÖNETİCİSİ
BAŞHEKİM
1.AMAÇ: Bu prosedürün amacı, hastanede sürekli iyileştirmeye dayalı örgüt kültürünü
destekleyen klinik liderlik varlığıyla, hastabakımsürecindeki bütün aktörlerin katılımları ve ortakçabalarıileoluşturulanveklinikbakımdamükemmeliği hedefleyen yapıvedüzen oluşturmaktır.
2.KAPSAM: Adilcevaz Onkoloji Hastanesi
3.KISALTMALAR:
KDS: Karar Destek Sistemleri SBYS:Sağlık Bilgi Yönetim Sistemi
4.TANIMLAR:
Yönetişim: Birlikte,etkileşim içerisindeyönetmek.
KlinikYönetişim:
*Klinikyönetişim, sürekliiyileştirmeyedayalıörgütkültürünü destekleyen bir klinikliderlik varlığında, hasta bakım sürecindeki bütün aktörlerin katılımları ve ortak çabaları ile oluşturulan veklinik bakımda mükemmeliği hedefleyenyapıyadadüzendir.
*Sağlıkorganizasyonlarında tıbbihizmetkalitesinindevamlıyükseltilmesive tıbbibakımda mükemmeliyeteulaşmak içingerekliyönetimsel altyapınınsağlanması olarak tanımlanmaktadır.
*Hastabakımıüzerindeetkisiolantüm aktvitelerientegreetmeyi amaçlayan vebakım kalitesinivegüvenlikstandartlarınısürekliiyileştirmedehekimvehemşirelereyardımeden bir çerçeveyaklaşımdır.
5.SORUMLULAR:Adilcevaz Onkoloji HastanesiYöneticiveKlinik
Çalışanları.
6.FAALİYETAKIŞI:
o Kliniksüreçlerin denetimi
Kliniksüreçlerindenetiminde;meslekselyeterliliğindeğerlendirilmesi,kurumlarındaki eşitsizlikve ihtiyaçlarınbelirlenmesi,performansgöstergeleriile ilgilibilgilerintoplaması vebunların koordineedilmesi sağlanmaktadır.
Klinik süreçler denetlenirken Klinik Birim sorumluları ile sürekli iletişim halinde çalışanların meslekselyeterliliğinideğerlendirmek için oryantasyonprogramlarını takiben kişilerrefakatliçalışmalara venöbetleretabitutulmaktadır.Burefakatliçalışmalarve nöbetler sonrasında meslekselyeterliliği olançalışanlar klinik işleyişine dahiledilirler.
Birimbazındayapılansabahveakşamvizitlerindeçalışanlarınvermişolduğubakımve hizmetlerin değerlendirilmesiyapılır.
Hastaneyönetimiliderleritarafındanbirimbazlıişgücüanaliziuygulamalarısayesinde kurumdaki eşitsizliğin önüne geçilmeye çalışılmakta ve birimlerin ihtiyaçları
doğrultusunda iş gücü planlaması yapılmaya çalışılmaktadır. Uygun alt yapının
oluşturulmasıamacıyla tümbirimlere işgücüanalizi(rutinyapılan işler,rutinolmayan işler, iyileştirme çalışmalarıiçinöneriler…)yapılmaktadır.Analizlereistinadenyapılan planlamalarilebirliktebirimlerinihtiyaçlarıbelirlenmektevebirimler arasıeşitsizliğin önünegeçilmektedir.İşeşitlemeninmümkünolmadığıdurumlarda da çalışanpersonelin yaşı,çalışmayılı,tecrübesidikkate alınarakyerleştirmeyapılır.
o Klinikrisklerinyönetimi
Hastanemizde hasta ve çalışanlar için güvenli bir çevre sağlama herkesin sorumluluğundadır. Bunedenle riskyönetimiçabalarına tümsağlıkprofesyonellerinin görevidir.
Yatanhastalardariskdeğerlendirmeölçeklerikullanılarakhastalarınriskdüzeyleritespit edilmekte ve tespitedilenriskdüzeylerinegöre gerekliönlemleralınmaktadır.Risk tanılama amacıyla kullanılan skalalar;
1.Bası Yarası Risk Tanılama
2. CiltTanılama
3. Ödem Tanılama
4. AğızDeğerlendirme
5.Glasgow Koma Skalası
6.NRS2002 Ölçeği(Nutrisyonel Risk Değerlendirme)
7.Strong Kids (Malnütrisyon tarama skorlama)
8.İtaki ve harizmi düşme riski ölçeği
YoğunBakımHastalarındabu skalalara ek olarak;
Sepsisveorganyetmezliğininizlenmesiamacıylaskorlamasistemleri(SOFA,MODS,
LODS vb.)kullanılmaktadır.
Hastanelerdemeydanagelenkazavehatalarhastaveçalışanlariçinriskoluşturmaktadır.
Kazalarınolumsuzetkileriniönlemekvegelecekte tekrarlamasındankaçınmakiçin bunlarınkayıtedilmesiveincelenmesigerekmektedir.Riskyönetimindeyazılı iletişimde kullanılanenönemliaraçlardanolanİstenmeyenOlay BildirimSistemiSBYSmerkezli çalışanların olay bildirimini desteklemek için güvenli bir ortam oluşturmaktadır ve bildirim sonrası korku ve endişeleri ortadan kaldıracakşekildedüzenlenmiştir.
istenmeyen Olay BildirimSistemi; yaşanılanolaylardansonuççıkarmak,çalışanları geliştiricibirsistemyaratmakve böylece değişen,gelişen,kendiniyenileyendinamikbir ekipolmasısağlamaktadır.İstenmeyenOlay BildirimSisteminde;deneyimleöğrenme, hatalardan öğrenme, birlikte öğrenme vebaşkalarından öğrenmefelsefesi vardır.
o Kalitegüvencesi;
Hastalarınbeklentilerinive isteklerinigerçekleştirebilmektir.Bu,HastanemizYönetiminin temelhedefidir.Buhedefebir kereulaşmakyetmez. Süreklikaliteiyileştirmeleri ile devamlılığısağlanmak amaçtır.Hastalarınbeklentileriniveisteklerini gerçekleştirebilmek için hedeflerimiz;
Hasta odaklılık
Kaliteli hizmet
Klinik verimlilik ve etkinliği ölçmek
Klinik uygulamalardan sorumlu olma
Kullanıcıların, bakımvericilerin ve halkın klinik kararlarakatılımı
o Kliniketkinlik
Hastabakımınailişkinsüreçlerde;Kanıtadayalıprotokolleriuygulamak,değerlendirmek önemliyertutar. Hemşirelikuygulamalarınınkanıta dayalıolmasıbakımkalitesinive bakımsonuçlarınıiyileştirmek,klinikuygulamalarda ve hastabakımsonuçlarında fark yaratmak,bakımıstandardize etmekve hemşirememnuniyetiniartırmakgibisonuçları açısından önemlidir.
Kliniklerimizde hemşirelik bakım planlarının oluşturulmasında NANDA Hemşirelik Tanılarıkullanılmaktadır.Yine kliniklerde hastabakımındakullanılanbakımstandartları için deHastaBakım Standartları Kitabı kullanılmaktadır.
Klinik etkinliğin artırılması amacıyla, iyileştirme planlanması gereken alanlarla ilgili gerekliplanlamalaryapılmaktadır.Buplanlamalarda klinikbirimsorumlularıetkinrol oynamaktadır.
o Kurumsal ve bireyselgelişim
Klinikpersonelininmeslekibecerilerinisürekligüncellemesiiçinresmiveresmiolmayan eğitimolanaklarına erişmesi önemlidir.
Hızla değişen teknolojik bilgi ve gelişmeler çalışanların eğitim yaşantılarında öğrendiklerininyenilenmesinigerektirmekte, bu nedenle modern sağlık örgütlerinin yönetimindeçalışanlarınmezuniyet sonrası süreklieğitimleri önem kazanmaktadır.
Bunedenlekurumumuzdaçalışanvealanındauzmanlaşmakisteyençalışanlarımıziçin sertifika programlarınakatılımları desteklenmektedir.Buprogramlar(ameliyathane hemşireliği,yoğunbakımhemşireliğisertifikaprogramlarıvb.)kurumdışı olarak alınabilmektedir.
Bunundışındahizmetiçieğitimprogramlarıdaçalışansağlıkpersonelininsüreklimesleki gelişimine katkısağlamaktadır.Ayrıcayurtiçikongre,sempozyumvb.gibi etkinliklerekatılmak isteyençalışanlar dadesteklenmektedir.
o Hastanemiz TarafındanBelirlenen Hasta Bakım Prosedürleri:
Ameliyathaneİşleyiş Prosedürü
YoğunBakım Prosedürü
Yatan Hasta Prosedürü
Mavi Kod UygulamaTalimatı
Eğitim Prosedürü
Nütrisyon Destek Birimi Prosedürü
Palyatif BakımHizmetleri Prosedürü
EvdeSağlık Hizmetleri Prosedürü
Acil Servis Prosedürüve SKS kapsamında hazırlanan diğerprosedürler.
Hastanemiz tarafından hazırlanan prosedürleri uygulamak ilgili birimlerin sorumluluğundadır. Prosedürlerin uygulanmadurumu Klinik Kalite Sorumluları, KaliteYönetimBirimitarafından Özdeğerlendirmelerde kontroledilerektespitedileneksikliklerleilgiliolarakiyileştirme faaliyetleri planlanır.
oUlusalVeHastanemizTarafındanKabul EdilmişKlinikProtokoller;
KlinikKaliteÖlçmeveDeğerlendirme Rehberi baz alınarak hazırlanan ve T.C. Sağlık Bakanlığıtarafındantakipedilenklinikkalite performansgöstergeleri,KDSve SBYSKlinik Kalite Göstergeleriverianalizleriile takipedilmekte ve ilgiliKlinikKaliteGöstergesinden sorumlu hekimledeğerlendirmektedir.Bunlar;
PROSTAT KANSERi KLİNİK PROTOKOLÜ: Bu protokolün amacı Prostat Kanseri'neailişkiniyiklinikuygulamalarıtanımlayarakProstatKanseritanı,tedavi veizlemindeyüksekkalitedebir temel ölçüt vestandart oluşturmaktır.
İNME KLİNİK PROTOKOLÜ:Bu protokolün amacı İnme'yeilişkin iyi klinik uygulamalarıtanımlayarakinme tanı,tedaviveizlemindeyüksekkalitede birtemel ölçüt vestandart oluşturmaktır.
KRONİKOBSTRÜKTİFAKCİĞERHASTALIĞI-KLİNİK PROTOKOLÜ:Bu protokolünamacıKOAH' a ilişkiniyiklinikuygulamalarıtanımlayarakKOAH tanı, tedavi ve izlemindeyüksek kalitedebir temel ölçüt ve standart oluşturmaktır.
DİABETES MELLÜTÜS KLİNİK PROTOKOLÜ: Bu protokolün amacı DiyabetesMellütüs'a ilişkiniyiklinikuygulamalarıtanımlayarakinme tanı,tedavive izlemindeyüksek kalitedebir temel ölçüt vestandart oluşturmaktır.
KORONERKALPHASTALIĞIGÖSTERGEKARTLARI:Buprotokolünamacı
Koroner kalp hastalığına ilişkin iyi klinik uygulamaları tanımlayarak inme tanı tedavi ve izleniminde
Yüksek kalitede bir temel ölçüt ve standart oluşturmaktır.
KOLOREKTAL KANSER KLİNİK GÖSTERGE KARTLARI
Kolorektal kanserli hasta takibinde optimum standart bakımı sağlamak ,Komplikasyonları azaltmak , Hasta yatışlarını azaltmak ,Maliyetleri azaltmak , Hasta yaşam kalitesini artırmak
DİZ PROTEZİ KLİNİK GÖSTERGE KARTLARI
Diz protezi cerrahisine yönelik klinik kalitenin izlenmesi için standart ve göstergeler geliştirilmiştir. Bu göstergeler hazırlanırken amaç diz protez cerrahisi geçiren hastalarda; Standart hasta bakımını sağlamakMortalite ve morbiditeyi azaltmak ,Komplikasyonları azaltmak , Hasta yatış sürelerini azaltmak Maliyetleri azaltmak ,Hasta yaşam kalitesini artırmaktır.
GEBELİK SÜRECİ VE DOĞUM KLİNİK GÖSTERGELERİNDE HEDEFLER
Ülke genelinde sağlık personeli tarafından kaliteli, standart, güvenli ve nitelikli hizmet sunulması ve uygulamada birlikteliğin sağlanması amaçlanmıştır. Gebeliğin saptanmasından doğuma kadar geçen sürede annenin ve fetusun düzenli ve periyodik kontrollerin yapılmasını sağlamak. ,Gebelik süreci ve doğum takibinde verilmesi gereken standart bakımı sağlamak ,Anne ve bebek sağlığını korumak Komplikasyonları azaltmak ,Güvenli doğum eylemini gerçekleştirmek. ,Anne ve bebek ölümlerini azaltmak
KATARAKT CERRAHİSİ KLİNİK GÖSTERGELERİNDE HEDEFLER
Katarakt operasyonu sürecinde standart hasta bakımını sağlamak ,Komplikasyonları azaltmak ,Hasta yatışlarını azaltmak ,Maliyetleri azaltmak ,Hasta yaşam kalitesini artırmak
DİŞ İMPLANTI KLİNİK GÖSTERGE HEDEFLERİ
Bu protokolün amacı diş implantı na ilişkin iyi klinik uygulamalarıtanımlayarakdiş implantı tanı,tedaviveizlemindeyüksekkalitede birtemel ölçüt vestandart oluşturmaktır.
KALÇA PROTEZİ GÖSTERİ HEDEFLERİ
Bu protokolün amacı kalça protezi neilişkin iyi klinik uygulamalarıtanımlayarakkalça protezi tanı,tedaviveizlemindeyüksekkalitede birtemel ölçüt vestandart oluşturmaktır.
oKurumsalVeBireyselDüzeydeKlinikte HastaBakımUygulamalarının iyileştirilmesine Yönelik ihtiyaçlarınTespitEdilmesi, Gerekli Eğitim, Araştırma Ve TecrübeOrtamınınOluşturulması;
Kurumsalvebireyseldüzeydekliniktehastabakımuygulamalarınıniyileştirilmesiiçin sabahveakşamyapılanhastateslimvizitlerietkiliolmaktadır. Buvizitleresnasında hastalarınbakımihityaçlarıdeğerlendirilmekteve gerekliolan iyileştirme çalışmaları yapılmaktadır.
Kliniklerde ve yoğun bakımlarda takip edilen göstergeler ( kliniklerde ve yoğun bakımlarda basıyarasıoranlarıtakibi,enfeksiyonunönlenmesivekontrolügöstergeleri, transfüzyon göstergeleri,radyasyon göstergeleri,acilservis göstergeleri,ameliyathane göstergeleri,yoğunbakımgöstergeleri,evde sağlıkgöstergelerivb.)de hastabakım uygulamalarınındeğerlendirilmesive iyileştirilmesineyönelikihtiyaçlarıntespitinde önemlidir veanalizleriyileştirme çalışmalarındakullanılmaktadır.
Tümbuihtiyaçlarıntespitedilmesininardındançalışanlaravehastalaragereklieğitim, araştırmavetecrübeortamısağlanmaktadır.
SORUMLULUK VE İLİŞKİLER
1.Başhekim’e bağlı olanlar;
1.1. Başhekim
1.2. Başhekim yardımcıları
1.2. Sağlık bakım hizmetleri müdürü
1.3. İdari ve mali hizmetler müdürü
1.4.Kalite Birimi
2.Başhekim
2.1.Kamu hastaneleri birliklerinde görevli idareciler belirlenmiş görev, yetki ve sorumlulukları ile birlikte, Kurumca yürürlüğe konulacak tebliğ, genelge, genel yazı ve sair yazılı emir ve talimatnameler ile belirlenecek olan görevleri de ifa etmekle yükümlüdür.
2.2.Tedavinin etkinliği ve hizmetlerin verimliliğine yönelik izleme, değerlendirme yapıp faaliyet raporu düzenlemek.
2.3.Tıbbi hizmetlere yönelik kurul, konsey, komite ve komisyonların çalışma düzen ve usullerini belirlemek.
2.4.Tıbbi hizmetlerin, sağlık tesisinin hizmet rolüne uygun olarak sunulması için hedef ve stratejileri belirlemek, kısa, orta ve uzun dönem planlamalarını yaparak hastane yöneticisinin onayına sunmak.
2.5.Tıbbi hizmet sunumu kapsamındaki uygulamaları izlemek, sonuçlarını değerlendirmek, gerektiğinde müdahale etmek ve sağlık hizmet sunumu için gerekli olan malzeme ve cihazların planlama ve ihtiyaç tespitini yaparak hastane yöneticisine bildirmek.
2.6.Sağlık tesisinde verilen tıbbi hizmetlerle ilgili verilerin, aylık performans ve faaliyet raporlarının usulüne uygun olarak zamanında, doğru ve noksansız olarak hastane yöneticisine aktarılmasını sağlamak.
2.7.Acil servis, yoğun bakım, gibi özellikli planlama gerektiren tıbbi hizmet birimlerinin sağlık tesisi için belirlenmiş planlamalara uygun olarak hizmet rolünün gerektirdiği seviye ve kapasitede hizmet vermesini sağlamak.
2.8.Evde sağlık, toplum ruh sağlığı, palyatif bakım, rehabilitasyon hizmetleri gibi toplum temelli tıbbi hizmetlerin etkin bir şekilde sunumunu sağlamak.
2.9.Hastanelerdeki enfeksiyon kontrol komitesini kurmak, raporlarını inceleyerek, hastane enfeksiyonunun engellenmesi ile ilgili gerekli tedbirleri alınmasını sağlamak.
2.10.Sağlık tesisinde verilen tıbbi hizmetlerin hasta ve çalışan hakları ile güvenliği, tıbbi etik ilke ve esaslarına göre yürütülmesi için gerekli tedbirleri almak.
3.Sağlık Bakım Hizmetleri Müdürü
3.1. Sağlık bakım hizmetlerinin planlanması, etkin ve verimli hizmet sunulması, kendisine bağlı birimler ve ilgili diğer birimler ile işbirliği ve uyum içerisinde hizmetlerin yürütülmesi, denetlenmesi ve değerlendirilmesini sağlamak.
3.2. Hasta bakım hizmetlerinde çalışan personelin görev yerlerini hastane yöneticisinin onayını alarak planlamak.
3.3. Sağlık bakım hizmetlerinin aksamadan sürdürülebilmesi için her türlü ilaç, tıbbi sarf, malzeme ve cihazların yeterli miktarda ve ihtiyaç duyulduğunda kullanıma hazır olarak bulundurulmasını sağlamak. İlaç ve malzemelerin güvenli şekilde kullanımını, takibini, saklanmasını, korunmasını ve kayıtlarının düzenli bir şekilde tutulmasını sağlamak
3.4. Tıbbi işlemler ve bakım hizmetlerinde kullanılan araç, gereçlerin, kullanım öncesi ve sonrası sterilizasyon ve dezenfeksiyonu işlemlerinin yapılmasını ve denetlenmesini yapmak
3.5. Kurum politikaları doğrultusunda hasta bakım hizmetlerinde çalışan personelin performans ve verimliliğini değerlendirerek, verimliliği artırmaya yönelik tedbirleri almak
3.6. Kurum politikaları doğrultusunda ilgili personelin hizmet içi ve uyum eğitim programlarının takibi, değerlendirmesi, geliştirmesi ve denetlenmesi işlemlerini yürütmek
3.7. Sağlık tesisinin tıbbi hizmet alanlarının temizliği, yemek sunum hizmetleri, refakatçi ve ziyaretçi uygulamalarını idari mali hizmetler müdürü ile birlikte planlamak
3.8. Sağlık bakım hizmetleri ile ilgili alanlardaki mefruşatın ve demirbaşların kullanıma uygunluğu, temizlik kalitesi, niteliği, iç düzenleme ve uyumunun takibini yapmak.
3.9. Hastane yöneticisi tarafından verilen diğer görevleri yapmak.
4.İdari Mali İşler Müdürü
4.1.Kamu hastaneleri birliklerinde görevli idareciler belirlenmiş görev, yetki ve sorumlulukları ile birlikte, Kurumca yürürlüğe konulacak tebliğ, genelge, genel yazı ve sair yazılı emir ve talimatnameler ile belirlenecek olan görevleri de ifa etmekle yükümlüdür.
4.2.İdari ve mali hizmetlerin planlanması, etkin ve verimli sunulması, kendisine bağlı birimler ve ilgili diğer birimler ile işbirliği ve uyum içerisinde hizmetlerin yürütülmesi, denetlenmesi ve değerlendirilmesini sağlamak.
4.3.Hizmetin aksatılmadan sürdürülebilmesi için personel ile her türlü malzeme ve cihazların yeterli miktarda ve ihtiyaç duyulduğunda kullanıma hazır olarak bulundurulmasını ve takibini sağlamak.
4.4.Mahiyetindeki personelin yetkilerini, uyumunu ve çalışma düzenini belirleyip, eğitimli ve sertifikalı personelin çalışma yerlerini aldıkları eğitimler doğrultusunda planlamak.
4.5.Sağlık tesisindeki her türlü cihaz ve eşyaların düzenli olarak kontrol edilerek, bakım ve kalibrasyonlarının yapılıp, kayıtların tutulması, hazır ve çalışır durumda bulundurulması ile binaların tadilat, bakım ve onarımlarının zamanında yapılması için gerekli tedbirleri almak ve yapılan çalışmaları denetlemek.
4.6.Gerekli her türlü ilaç, tıbbi cihaz, laboratuvar malzemelerinin yeterli miktarda ve ihtiyaç duyulduğunda kullanıma hazır olarak bulundurulmasını, eksik bulunan malzemelerin zamanında ve yeteri miktarda talep edilmesini sağlayarak, temini için gerekli hazırlıkları yürütmek.
4.7.Deprem ve yangın gibi doğal afetlere karşı acil yardım ve güvenlik hizmetleri kapsamında sağlık tesisinde gerekli her türlü emniyet tedbirlerini alıp, deprem ve yangın tatbikatlarının yapılması çalışmalarını yürütmek
4.8.Arşiv hizmetlerini planlamak, uygulamak ve denetlemek.
4.9. Refakat hizmeti, temizlik, yemek, hasta bakımı, karşılama ve yönlendirme hizmeti gibi hasta ve hasta yakını memnuniyetini artırmak amaçlı sağlık otelciliği hizmetlerinin yürütülmesini sağlamak.
4.10.Sağlık tesisi bilgi sistemlerinin alt yapı, donanım ve yazılım hizmetlerinin işbirliği ve uyum içerisinde yürütülmesini ve her an çalışır halde bulundurulmasını sağlamak.
4.11.Sağlık tesisi içerisinde görev yeri ve değişikliklerini kayıt altına alıp, personelin her türlü özlük işleri, evrak yönetim hizmetleri ve sağlık tesisi
faaliyetlerine ait aylık raporların hastane yöneticiliğine zamanında ve doğru olarak bildirimi için gerekli tedbirleri almak ve kontrolünü yapmak.
4.12.Sağlık tesisinde satın alma, taşınır, bakım ve onarım, ulaşım, kütüphane, tıbbi fotoğrafhane, iletişim, kuaförlük, bahçe ve çevre düzenlemesi, terzihane, morg ve otopark gibi hizmetlerin yürütülmesini sağlamak.
4.13.Sağlık tesisi bütçesini hazırlayarak hastane yöneticisinin onayına sunmak.
4.14.Gelir ve gider gerçekleşme iş ve işlemlerini yürütmek.
4.15.Sağlık tesisinin tüketime yönelik ihtiyaçlarının hizmet sunumu için hazır bulundurulması amacıyla etkin stok yönetimini sağlamak, taşınır mal mevzuatına göre stok kayıtlarının ilgili sistemlerden günlük düzenli olarak takibini yapmak ve verilerin güncel tutulmasını sağlamak.
4.16.Sağlık tesisinin tüketime yönelik ihtiyaçlarının hizmet birim maliyetlerinin, klinik tabanlı fayda maliyet analizinin, hizmet üretim ve genel işletme giderlerine ilişkin sabit ve değişken maliyetlerin hesaplanmasına yönelik gerekli çalışmaları yapmak ve buna ilişkin istatistikî verilerin dokümantasyonunu sağlayarak ilgili birimlerin bu verilere ulaşması için gerekli tedbirleri almak.
4.17.Satın almalarda hizmet birim maliyetlerinin, verilen sağlık hizmetini aksatmayacak şekilde sabit ve değişken giderlerin düşürülmesi için gerekli çalışmaları yapmak.
4.18.Görev alanı ile ilgili kaynakların verimli kullanılmasına yönelik çalışmalar yürütmek.
4.19.Hasta ve çalışan konforu ile çevre korumaya yönelik tedbirleri almak ve uygulamak.
4.20.Hastane yöneticisi tarafından verilen diğer görevleri yapmak.
5. KALİTE BİRİMİ
SKS çerçevesinde yürütülen çalışmaların koordinasyonunu sağlamak,
Kurumsal amaç ve hedeflere yönelik çalışmaları takip etmek.
Öz değerlendirmeleri yönetmek
İstenmeyen olay bildirim Sistemine ilişkin süreçleri yönetmek.
Risk yönetimine ilişkin süreçleri yönetmek.
Hasta ve çalışan memnuniyetinin ölçülmesine yönelik çalışmaları (anket uygulamaları, anket sonuçlarının değerlendirilmesi, anket sonuçlarına yönelik iyileştirme çalışmaları, hasta ve çalışan geribildirimlerinin alınması gibi.)
SKS çerçevesinde dokümanların yönetimini sağlamak.
Yazılı düzenlemeleri kontrol etmek
Yazılı düzenlemelerin revizyonunu takip etmek
Kalite göstergelerine yönelik süreçleri yönetmek.
SKS çerçevesinde belirlenen komitelere üye olarak katılmak.
Hizmet sunumuna yönelik istatistiki bilgileri değerlendirmek
SKS çerçevesinde yürütülen çalışmaların koordinasyonunu sağlamak.
*Diğer bütün sorumlular ve ilişkiler organizasyon şemasında ayrıntılı bir şekilde belirtilmiş olup görev tanımları hastanemize göre güncellenmiştir ve hbys ye kalite yönetim bölümüne eklenmiştir.
DİKEY KOORDİNASYON VE ENTEGRASYON NOKTALARI
*Değişik kurum ve birimlere olan hasta akışını denetim altına almak amacı ile hastanemiz kullandığı girdileri üretmeye başlar,
*Hastanemiz hasta, hasta yakını ve çalışanlarına doğru büyür ve yeni hizmetler sunar, (Örneğin, hastanemizin uzun dönemli bakım birimi kurması vb.)
*Hastanemiz Sağlık Bakanlığı’na bağlı bir hastane olduğu için Bitlis Kamu Hastaneler Birliği, Sağlık Müdürlüğü ve Halk Sağlığı Müdürlüğü ile ilişki içindedir.
*Hastanemiz, asli işlevlerini yürütmek için kullandığı girdileri sağlayan kurumlara doğru ilerler veya bu kurumlarla işbirliği yapar. Örneğin Kan transfüzyon merkezimizin Kızılay ile işbirliği içinde olması gibi.
YATAY KOORDİNASYON VE ENTEGRASYON NOKTALARI
*Hastanemiz Bitlis Kamu Hastaneler Birliğine bağlı bir hastane olması sebebiyle, birliğe bağlı olan sağlık kurumları ile hizmet sunum kanallarını arttırmak için işbirliği içindedir.
*Hastanemiz üretim hacmini ve hizmet sunum kanallarını genişletme amacını güden bir işbirliği yaklaşımı içindedir. Örneğin; hastanemizin sağlık bakım hizmetleri müdürlüğü kendine bağlı hasta bakımı odaklı birimlerle işbirliği yapar
YETKİ DEVRİ
*Hastanemiz başhekimi; görev, yetki ve sorumluluklarını lüzum halinde kendisinin belirlediği bir başhekim yardımcısına devreder. İlgili başhekim yardımcısı başhekim görev devrini alana kadar makama vekalet eder.
*Hastanemiz İdari Mali İşler Müdürü görev, yetki ve sorumluluklarını lüzum halinde Sağlık Bakım Hizmetleri Müdürüne devreder. İlgili müdür idari mali işler müdürü görev devrini alana kadar makama vekalet eder.
*Hastanemiz Sağlık Bakım Hizmetleri Müdürü görev, yetki ve sorumluluklarını lüzum halinde İdari Mali İşler Müdürüne devreder. İlgili Müdür Sağlık Bakım Hizmetleri Müdürü görev devrini alana kadar makama vekalet eder.
.*Hastanemiz başhekim yardımcıları görev, yetki ve sorumluluklarını başhekimin bilgisi dahilinde, başhekimin belirleyeceği ilgili başhekim yardımcısına devreder. İlgili başhekim yardımcısı kendi görev yetki ve sorumluluklarına ek olarak bu görevleri vekaleten yürütür.