Hastane Organizasyon Yapısı
19 Ocak 2024

 

VİZYONUMUZ;

Adilcevaz Onkoloji Hastanesi olarak yenilikçi ve katılımcı yönetim sistemimiz; tıbbi uygulamaları ve teknolojik yenilikleri ile örnek gösterilen, toplum beklentileri ile hastalarımızın tüm sağlık gereksinimlerini karşılayan, uluslararası standartlarda hizmet veren örnek bir hastane olmak.

 

 

MİSYONUMUZ;

Etik değerlere bağlı, hasta haklarına saygılı, hasta ve çalışan güvenliğini önemseyen tedavi edici uygulamaları yanında koruyucu sağlık çalışmalarını

da kapsayan, kaliteli hizmeti eksiksiz bir şekilde

          uzman kadrolarla sunan bir hastane olmak.

 

 

 

 

 

 

DEĞERLERİMİZ

*Dürüstlük

*Örnek ve Öncü Uygulamalar.

*Araştırmacılık

*Güvenilirlik.

*Yenilikleri takip etme

*Adil Davranma.

*Sorumluluk

*Sürekli Gelişme.

*Ekip Ruhu

*Hasta Odaklılık.

*Duyarlılık

*Çalışan Odaklılık.

 

 

 

 

 

HASTANE YÖNETİCİSİ

BAŞHEKİM

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                                             

KURUMSAL  AMAÇ VE HEDEFLERİMİZ

Amaç 1:Hastanemizde sağlık hizmetindeki kaliteyi arttırmak

Hedef 1:

Hastanemizde sunulan sağlık hizmetinin, hasta memnuniyetini sağlayacak şekilde verilmesini sağlamak.

Hedef 2:

Çalışan personelimiz için motivasyonu arttırıcı etkinlikler düzenlemek

Hedef 3:

Kalite biriminin sürekli gelişerek devamlılığını sağlamak.

Amaç 2:Hastanemizde personeli nitelik ve nicelik yönünden geliştirmek

Hedef 1:

İhtiyaçlar doğrultusunda hastanemizde çalışacak idari, sağlık personeli ve yardımcı personel sayısını arttırmak.

Hedef 2:

Çalışanlara yönelik kişisel gelişim eğitimleri vermek.

Amaç 3:Kurumdaki eğitimler için güçlü alt yapı oluşturmak.

Hedef 1:

Personelimizin ilgili meslek alanlarında eğitim almalarını teşvik etmek.

Amaç 4:Enfeksiyonların gelişmesini önlemek için alt yapı oluşturmak.

Hedef 1:

Hastanemizde genel temizlik eğitimleri ve kişisel koruyucu ekipman kurulumu eğitimlerinin verilmesini sağlamak.

Hedef 2:

El hijyeni uygulamasında 5 endikasyonu gerçekleştirme oranı denetlemelerini arttırarak personelin uygulamaya ve adaptasyonunu arttırmak.

Amaç 5:Hastanemizde çalışana yönelik şiddetin en aza indirgenmesi için alt yapının oluşturulması

Hedef 1:

Çalışana yönelik şiddetin en aza indirgenmesi için öfke kontrolü eğitimlerinin her meslek grubuna verilmesini sağlamak.

Hedef 2:

Acil durum kodlarının çağrı sisteminin personeller tarafından nerede, ne zaman       kullanılacağı ve öneminin algılanmasını sağlamak.

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                                             

 

 

 

 

 

KURUMSAL  AMAÇ VE HEDEFLERİMİZ

 

İlçemizde, hastanemize başvuran hastalarımıza;

Yasalar ve Mevzuatlar doğrultusunda ,mevcut kaynaklarımızı yerinde ve etkin kullanarak

sürekli gelişme ve iyileşmeyi ilke edinen,

sorumluluğunu bilen,kalite ve ekip anlayışını benimseyen, eğitimli, güleryüzlü

personel ve yönetim anlayışı ile

hastalarımızın memnuniyetini sağlamayı amaçlayan

güvenilir, verimli, etkili sağlık hizmeti sunmaktır.

 

 

 

HASTANE YÖNETİCİSİ

BAŞHEKİM


 

      

     1.AMAÇ:  Bu  prosedürün  amacı,  hastanede  sürekli  iyileştirmeye  daya örgüt  kültürünü

destekleyen klinik liderlik varlığıyla, hastabakımsürecindeki bütün aktörlerin katılımları ve ortakçabalaileoluşturulanveklinikbamdamükemmeliği  hedefleyeyavezen oluşturmaktır.

 

2.KAPSAM: Adilcevaz Onkoloji Hastanesi

 

3.KISALTMALAR:

 

KDS:  Karar Destek Sistemleri SBYS:Sağlık Bilgi Yönetim Sistemi

4.TANIMLAR:

 

Yönetim: Birlikte,etkileşim içerisindeyönetmek.

 

KlinikYönetim:

 

*Klinikyönetişim, sürekliiyileştirmeyedayaörgütkültürünü destekleyen bir klinikliderlik varlığında,  hasta  bakım  sürecindeki  bütün  aktörlerin  katılımla ve  ortak  çabala ile oluşturulan veklinik bakımda mükemmeliği hedefleyenyayadazendir.

 

*Sağlıkorganizasyonlarında tıbbihizmetkalitesinindevamlıyükseltilmesive tıbbibamda mükemmeliyeteulaşmak içingerekliyönetimsel altyapınınsağlanması olarak tanımlanmaktadır.

 

*Hastabamıüzerindeetkisiolantüm  aktvitelerientegreetmeyamaçlayan  vebakım kalitesinivegüvenlikstandartlarınısürekliiyileştirmedehekimveheirelereyardımeden bir çerçeveyaklaşımdır.

 

5.SORUMLULAR:Adilcevaz Onkoloji HastanesiYöneticiveKlinik

Çalışanları.

 

6.FAALİYETAKIŞI:

 

o Kliniksüreçlerin denetimi

 

   Kliniksürlerindenetiminde;meslekselyeterliliğindeğerlendirilmesi,kurumlarındaki eşitsizlikve ihtiylarınbelirlenmesi,performansgöstergeleriile ilgilibilgilerintoplaması vebunların koordineedilmesi sağlanmaktadır.

   Klinik  sürler  denetlenirken  Klinik  Birim  sorumluları  ile  sürekli  iletişim  halinde çalışanların meslekselyeterliliğinideğerlendirmek için oryantasyonprogramlarını takiben kişilerrefakatliçalışmalara venöbetleretabitutulmaktadır.Burefakatliçalışmalarve nöbetler sonrasında meslekselyeterliliği olançalışanlar klinik işleyine dahiledilirler.

   Birimbazındayalansabahveakşamvizitlerindeçalışanlarınvermişolduğubakımve hizmetlerin değerlendirilmesiyalır.

   Hastaneyönetimiliderleritarafındanbirimbazgücüanaliziuygulamalasayesinde kurumdaki    eşitsizliğin    önüne    gilmeye    çalışılmakta    ve    birimlerin    ihtiyla


 

 

 

                     

          

                    doğrultusunda      gücü  planlaması  yalmaya  çalışılmaktadır.     Uygun  alt  yapının

oluşturulmaamacıyla tümbirimlere işgücüanalizi(rutinyalan işler,rutinolmayan işler, iyileştirme çalışmalaiçinöneriler)yapılmaktadır.Analizlereistinadenyalan planlamalarilebirliktebirimlerinihtiyaçlarıbelirlenmektevebirimler araeşitsizliğin önünegilmektedir.İşeşitlemeninmkünolmağıdurumlarda da çalışanpersonelin yaşı,çalışmayılı,tecrübesidikkate alınarakyerleştirmeyalır.

 

o Klinikrisklerinnetimi

 

   Hastanemizde    hasta    ve    çalışanlar    için    güvenli    bir    çevre    sağlama    herkesin sorumluluğundadır. Bunedenle riskyönetimiçabalarına tümsağlıkprofesyonellerinin görevidir.

   Yatanhastalardariskdeğerlendirmeölçeklerikullalarakhastalarınriskzeyleritespit edilmekte ve tespitedilenriskzeylerinegöre gerekliönlemleralınmaktadır.Risk tanılama amacıyla kullanılan skalalar;

 

1.Bası YaraRisk Tanılama

2. CiltTalama

3. Ödem Talama

4. AğızDeğerlendirme

5.Glasgow Koma Skala

6.NRS2002 Ölçeği(Nutrisyonel Risk Değerlendirme)

7.Strong Kids (Malnütrisyon tarama skorlama)

8.İtaki ve harizmi düşme riski ölçeği

 

 

    YoğunBakımHastalandabu skalalara ek olarak;

  Sepsisveorganyetmezliğininizlenmesiamacıylaskorlamasistemleri(SOFA,MODS,

LODS vb.)kullalmaktadır.

    Hastanelerdemeydanagelenkazavehatalarhastaveçalışanlariçinriskoluşturmaktadır.

Kazalarınolumsuzetkileriniönlemekvegelecekte tekrarlamasındankınmakiçin bunlarınkayıtedilmesiveincelenmesigerekmektedir.Riskyönetimindeyazılı iletişimde kullalanenönemliaraçlardanolanİstenmeyenOlay BildirimSistemiSBYSmerkezli çalışanların  olay  bildirimini  desteklemek  için  güvenli  bir  ortam  oluşturmaktadır  ve bildirim sonrası korku ve endişeleri ortadan kaldıracakşekildezenlenmiştir.

   istenmeyen  Olay  BildirimSistemi;  yaşalanolaylardansonuççıkarmak,çalışanları geliştiricibirsistemyaratmakve böylece değişen,gelişen,kendiniyenileyendinamikbir ekipolmasağlamaktadır.İstenmeyenOlay BildirimSisteminde;deneyimleöğrenme, hatalardan öğrenme, birlikte öğrenme vebaşkalarından öğrenmefelsefesi vardır.

 

o Kalitegüvencesi;

Hastalarınbeklentilerinive isteklerinigerçekleştirebilmektir.Bu,HastanemizYönetiminin temelhedefidir.Buhedefebir kereulaşmakyetmez. Süreklikaliteiyileştirmeleri ile devamlılığısağlanmak  amaçtır.Hastalarınbeklentileriniveisteklerini  gerçekleştirebilmek için hedeflerimiz;

 

 

 

 

                            Hasta odaklılık

    Kaliteli hizmet

    Klinik verimlilik ve etkinliği ölçmek

    Klinik uygulamalardan sorumlu olma

    Kullanıcıların, bakımvericilerin ve halkın klinik kararlarakatılı

 

 

o Kliniketkinlik

 

   Hastabamınailişkinsürlerde;Katadayaprotokolleriuygulamak,değerlendirmek önemliyertutar. Heirelikuygulamalarınınkata dayaolmabakımkalitesinive bakımsonuçlarınıiyileştirmek,klinikuygulamalarda ve hastabakımsonuçlarında fark yaratmak,bamıstandardize etmekve heirememnuniyetiniartırmakgibisonuçları ısından önemlidir.

   Kliniklerimizde  heirelik  bakım  planlarının  oluşturulmasında  NANDA  Heirelik Talakullalmaktar.Yine kliniklerde hastabamındakullalanbakımstandartları için deHastaBakım Standartları Kitabı kullanılmaktadır.

   Klinik  etkinliğin  artırılması  amacıyla,  iyileştirme  planlanması  gereken  alanlarla  ilgili gerekliplanlamalaryapılmaktadır.Buplanlamalarda klinikbirimsorumlulaetkinrol oynamaktadır.

 

o Kurumsal ve bireyselgelişim

 

   Klinikpersonelininmeslekibecerilerinisürekligüncellemesiiçinresmiveresmiolmayan eğitimolanaklarına erişmesi önemlidir.

   Hızla   değişen   teknoloji bilg ve   gelişmele çalışanların   eğitim   yaşantılarında öğrendiklerininyenilenmesinigerektirmekte, bu nedenle modern sağlık örgütlerinin yönetimindeçalışanlarınmezuniyet sonrasüreklieğitimleri önem kazanmaktadır.

   Bunedenlekurumumuzdaçalışanvealanındauzmanlaşmakisteyençalışanlarımıziçin sertifika programlarınakatılımları desteklenmektedir.Buprogramlar(ameliyathane heireliği,yoğunbakımheireliğisertifikaprogramlavb.)kurumdışı olarak alınabilmektedir.

   Bunundışındahizmetiçieğitimprogramladaçalışansağlıkpersonelininsüreklimesleki gelişimine katkısağlamaktadır.Aycayurtiçikongre,sempozyumvb.gibi etkinliklerekatılmak isteyençalışanlar dadesteklenmektedir.

 

o Hastanemiz TarafındanBelirlenen Hasta Bakım Proserleri:

                      AmeliyathaneİşleyProsedürü

 YoğunBakım Prosedürü

 Yatan Hasta Prosedürü

 Mavi Kod UygulamaTalima

 Eğitim Prosedürü

 Nütrisyon Destek Birimi Prosedürü

 Palyatif  BakımHizmetleri Prosedürü

 EvdeSağlık Hizmetleri Prosedürü

 

           Acil Servis Prosedürüve SKS kapsamında    hazırlanan diğerprosedürler.


 

 

 

 

 

 

   Hastanemiz     tarafından     hazırlanan     prosedürleri     uygulamak     ilgili     birimlerin sorumluluğundadır. Prosedürlerin uygulanmadurumu Klinik Kalite Sorumluları, KaliteYönetimBirimitarafından Özdeğerlendirmelerde kontroledilerektespitedileneksikliklerleilgiliolarakiyileştirme faaliyetleri planlanır.

 

oUlusalVeHastanemizTarafındanKabul EdilmKlinikProtokoller;

 

KlinikKaliteÖlçmeveDeğerlendirme  Rehberi  baz  alınarak  hazırlanan  ve    T.C.  Sağlık Bakanlığıtarafındantakipedilenklinikkalite performansgöstergeleri,KDSve SBYSKlinik Kalite Göstergeleriverianalizleriile takipedilmekte ve ilgiliKlinikKaliteGöstergesinden sorumlu hekimledeğerlendirmektedir.Bunlar;

PROSTAT  KANSERi  KLİNİK PROTOKOLÜ: Bu  protokolün  amacı  Prostat Kanseri'neailişkiniyiklinikuygulamalatanımlayarakProstatKanseritanı,tedavi veizlemindeyüksekkalitedebir temel ölçüt vestandart oluşturmaktır.

İNME  KLİNİK  PROTOKOLÜ:Bu  protokolün  amacı  İnme'yeilişkiiyi  klinik uygulamalatanımlayarakinme tanı,tedaviveizlemindeyüksekkalitede birtemel ölçüt vestandart oluşturmaktır.

KRONİKOBSTRÜKTİFAKCİĞERHASTALIĞI-KLİNİK PROTOKO:Bu protokolünamacıKOAH' a ilişkiniyiklinikuygulamalatanımlayarakKOAH tanı, tedavi ve izlemindeyüksek kalitedebir temel ölçüt ve standart oluşturmaktır.

DİABETES   MELLÜTÜS   KLİNİK   PROTOKOLÜ:   B protokolün   amacı DiyabetesMellütüs'a ilişkiniyiklinikuygulamalatanımlayarakinme tanı,tedavive izlemindeyüksek kalitedebir temel ölçüt vestandart oluşturmaktır.

KORONERKALPHASTALIĞIGÖSTERGEKARTLARI:Buprotokolünamacı

Koroner kalp hastalığına ilişkin iyi klinik uygulamaları tanımlayarak inme tanı tedavi ve izleniminde

  Yüksek kalitede bir temel ölçüt ve standart oluşturmaktır.

KOLOREKTAL KANSER KLİNİK GÖSTERGE  KARTLARI

Kolorektal kanserli hasta takibinde optimum standart bakımı sağlamak ,Komplikasyonları azaltmak , Hasta yatışlarını azaltmak ,Maliyetleri azaltmak , Hasta yaşam kalitesini artırmak

DİZ PROTEZİ KLİNİK GÖSTERGE  KARTLARI

Diz protezi cerrahisine yönelik klinik kalitenin izlenmesi için standart ve göstergeler geliştirilmiştir. Bu göstergeler hazırlanırken amaç diz protez cerrahisi geçiren hastalarda; Standart hasta bakımını sağlamakMortalite ve morbiditeyi azaltmak ,Komplikasyonları azaltmak , Hasta yatış sürelerini azaltmak Maliyetleri azaltmak ,Hasta yaşam kalitesini artırmaktır.

  GEBELİK SÜRECİ VE DOĞUM KLİNİK GÖSTERGELERİNDE HEDEFLER

 Ülke genelinde sağlık personeli tarafından kaliteli, standart, güvenli ve nitelikli hizmet sunulması ve uygulamada birlikteliğin sağlanması amaçlanmıştır. Gebeliğin saptanmasından doğuma kadar geçen sürede annenin ve fetusun düzenli ve periyodik kontrollerin yapılmasını sağlamak. ,Gebelik süreci ve doğum takibinde verilmesi gereken standart bakımı sağlamak ,Anne ve bebek sağlığını korumak Komplikasyonları azaltmak ,Güvenli doğum eylemini gerçekleştirmek. ,Anne ve bebek ölümlerini azaltmak

          KATARAKT CERRAHİSİ KLİNİK GÖSTERGELERİNDE HEDEFLER

 Katarakt operasyonu sürecinde standart hasta bakımını sağlamak ,Komplikasyonları azaltmak ,Hasta yatışlarını azaltmak ,Maliyetleri azaltmak ,Hasta yaşam kalitesini artırmak

        DİŞ İMPLANTI KLİNİK GÖSTERGE HEDEFLERİ

 Bu  protokolün  amacı  diş implantı na  ilişkiiyi  klinik uygulamalatanımlayarakdiş implantı  tanı,tedaviveizlemindeyüksekkalitede birtemel ölçüt vestandart oluşturmaktır.

 

     KALÇA PROTEZİ GÖSTERİ HEDEFLERİ

Bu  protokolün  amacı  kalça protezi neilişkiiyi  klinik uygulamalatanımlayarakkalça protezi tanı,tedaviveizlemindeyüksekkalitede birtemel ölçüt vestandart oluşturmaktır.

 


 

oKurumsalVeBireyselDüzeydeKlinikte HastaBakımUygulamalarının iyileştirilmesine  Yönelik  ihtiyaçlarınTespitEdilmesi,  Gerekli  Eğitim,  Araşrma  Ve TecrübeOrtamınınOluşturulması;

 

Kurumsalvebireyseldüzeydekliniktehastabakımuygulamalarınıniyileştirilmesiin sabahveakşamyalanhastateslimvizitlerietkiliolmaktadır.   Buvizitleresnasında hastalarınbakımihityaçlarıdeğerlendirilmekteve gerekliolan iyileştirme çalışmalayalmaktadır.

Kliniklerde  ve  yoğun  bamlarda  takip  edilen  göstergeler  (  kliniklerde  ve  yoğun bamlarda bayaraoranlarıtakibi,enfeksiyonunönlenmesivekontrolügöstergeleri, transfüzyon  göstergeleri,radyasyon  göstergeleri,acilservis  göstergeleri,ameliyathane göstergeleri,yoğunbakımgöstergeleri,evde sağlıkgöstergelerivb.)de hastabakım uygulamalarınındeğerlendirilmesive iyileştirilmesineyönelikihtiyaçlarıntespitinde önemlidir veanalizleriyileştirme çalışmalarındakullalmaktadır.

Tümbuihtiyaçlarıntespitedilmesininardındançalışanlaravehastalaragereklieğitim, araştırmavetecbeortasağlanmaktadır.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

SORUMLULUK VE İLİŞKİLER

1.Başhekim’e  bağlı olanlar;

1.1. Başhekim

1.2. Başhekim yardımcıları                                                                                    

1.2. Sağlık bakım hizmetleri müdürü

1.3. İdari ve mali hizmetler müdürü

1.4.Kalite Birimi

 

2.Başhekim

2.1.Kamu hastaneleri birliklerinde görevli idareciler belirlenmiş görev, yetki ve sorumlulukları ile birlikte, Kurumca yürürlüğe konulacak tebliğ, genelge, genel yazı ve sair yazılı emir ve talimatnameler ile belirlenecek olan görevleri de ifa etmekle yükümlüdür.

2.2.Tedavinin etkinliği ve hizmetlerin verimliliğine yönelik izleme, değerlendirme yapıp faaliyet raporu düzenlemek.

2.3.Tıbbi hizmetlere yönelik kurul, konsey, komite ve komisyonların çalışma düzen ve usullerini belirlemek.

2.4.Tıbbi hizmetlerin, sağlık tesisinin hizmet rolüne uygun olarak sunulması için hedef ve stratejileri belirlemek, kısa, orta ve uzun dönem planlamalarını yaparak hastane yöneticisinin onayına sunmak.

2.5.Tıbbi hizmet sunumu kapsamındaki uygulamaları izlemek, sonuçlarını değerlendirmek, gerektiğinde müdahale etmek ve sağlık hizmet sunumu için gerekli olan malzeme ve cihazların planlama ve ihtiyaç tespitini yaparak hastane yöneticisine bildirmek. 

2.6.Sağlık tesisinde verilen tıbbi hizmetlerle ilgili verilerin, aylık performans ve faaliyet raporlarının usulüne uygun olarak zamanında, doğru ve noksansız olarak hastane yöneticisine aktarılmasını sağlamak.

2.7.Acil servis, yoğun bakım, gibi özellikli planlama gerektiren tıbbi hizmet birimlerinin sağlık tesisi için belirlenmiş planlamalara uygun olarak hizmet rolünün gerektirdiği seviye ve kapasitede hizmet vermesini sağlamak.

2.8.Evde sağlık, toplum ruh sağlığı, palyatif bakım, rehabilitasyon hizmetleri gibi toplum temelli tıbbi hizmetlerin etkin bir şekilde sunumunu sağlamak.

2.9.Hastanelerdeki enfeksiyon kontrol komitesini kurmak, raporlarını inceleyerek, hastane enfeksiyonunun engellenmesi ile ilgili gerekli tedbirleri alınmasını sağlamak.

2.10.Sağlık tesisinde verilen tıbbi hizmetlerin hasta ve çalışan hakları ile güvenliği, tıbbi etik ilke ve esaslarına göre yürütülmesi için gerekli tedbirleri almak.

 

3.Sağlık Bakım Hizmetleri Müdürü

3.1. Sağlık bakım hizmetlerinin planlanması, etkin ve verimli hizmet sunulması, kendisine bağlı birimler ve ilgili diğer birimler ile işbirliği ve uyum içerisinde hizmetlerin yürütülmesi, denetlenmesi ve değerlendirilmesini sağlamak.

 

 

 

 

3.2. Hasta bakım hizmetlerinde çalışan personelin görev yerlerini hastane yöneticisinin onayını alarak planlamak.

3.3. Sağlık bakım hizmetlerinin aksamadan sürdürülebilmesi için her türlü ilaç, tıbbi sarf, malzeme ve cihazların yeterli miktarda ve ihtiyaç duyulduğunda kullanıma hazır olarak bulundurulmasını sağlamak. İlaç ve malzemelerin güvenli şekilde kullanımını, takibini, saklanmasını, korunmasını ve kayıtlarının düzenli bir şekilde tutulmasını sağlamak

3.4. Tıbbi işlemler ve bakım hizmetlerinde kullanılan araç, gereçlerin, kullanım öncesi ve sonrası sterilizasyon ve dezenfeksiyonu işlemlerinin yapılmasını ve denetlenmesini yapmak 

3.5. Kurum politikaları doğrultusunda hasta bakım hizmetlerinde çalışan personelin performans ve verimliliğini değerlendirerek, verimliliği artırmaya yönelik tedbirleri almak

3.6. Kurum politikaları doğrultusunda ilgili personelin hizmet içi ve uyum eğitim programlarının takibi, değerlendirmesi, geliştirmesi ve denetlenmesi işlemlerini yürütmek

3.7. Sağlık tesisinin tıbbi hizmet alanlarının temizliği, yemek sunum hizmetleri, refakatçi ve ziyaretçi uygulamalarını idari mali hizmetler müdürü ile birlikte planlamak

3.8. Sağlık bakım hizmetleri ile ilgili alanlardaki mefruşatın ve demirbaşların kullanıma uygunluğu, temizlik kalitesi, niteliği, iç düzenleme ve uyumunun takibini yapmak.

3.9. Hastane yöneticisi tarafından verilen diğer görevleri yapmak.

 

4.İdari Mali İşler Müdürü

4.1.Kamu hastaneleri birliklerinde görevli idareciler belirlenmiş görev, yetki ve sorumlulukları ile birlikte, Kurumca yürürlüğe konulacak tebliğ, genelge, genel yazı ve sair yazılı emir ve talimatnameler ile belirlenecek olan görevleri de ifa etmekle yükümlüdür.

4.2.İdari ve mali hizmetlerin planlanması, etkin ve verimli sunulması, kendisine bağlı birimler ve ilgili diğer birimler ile işbirliği ve uyum içerisinde hizmetlerin yürütülmesi, denetlenmesi ve değerlendirilmesini sağlamak.

4.3.Hizmetin aksatılmadan sürdürülebilmesi için personel ile her türlü malzeme ve cihazların yeterli miktarda ve ihtiyaç duyulduğunda kullanıma hazır olarak bulundurulmasını ve takibini sağlamak.

4.4.Mahiyetindeki personelin yetkilerini, uyumunu ve çalışma düzenini belirleyip, eğitimli ve sertifikalı personelin çalışma yerlerini aldıkları eğitimler doğrultusunda planlamak. 

4.5.Sağlık tesisindeki her türlü cihaz ve eşyaların düzenli olarak kontrol edilerek, bakım ve kalibrasyonlarının yapılıp, kayıtların tutulması, hazır ve çalışır durumda bulundurulması ile binaların tadilat, bakım ve onarımlarının zamanında yapılması için gerekli tedbirleri almak ve yapılan çalışmaları denetlemek.

4.6.Gerekli her türlü ilaç, tıbbi cihaz, laboratuvar malzemelerinin yeterli miktarda ve ihtiyaç duyulduğunda kullanıma hazır olarak bulundurulmasını, eksik bulunan malzemelerin zamanında ve yeteri miktarda talep edilmesini sağlayarak, temini için gerekli hazırlıkları yürütmek.

4.7.Deprem ve yangın gibi doğal afetlere karşı acil yardım ve güvenlik hizmetleri kapsamında sağlık tesisinde gerekli her türlü emniyet tedbirlerini alıp, deprem ve yangın tatbikatlarının yapılması çalışmalarını yürütmek

4.8.Arşiv hizmetlerini planlamak, uygulamak ve denetlemek.

 

 

4.9. Refakat hizmeti, temizlik, yemek, hasta bakımı, karşılama ve yönlendirme hizmeti gibi hasta ve hasta yakını memnuniyetini artırmak amaçlı sağlık otelciliği hizmetlerinin yürütülmesini sağlamak.

4.10.Sağlık tesisi bilgi sistemlerinin alt yapı, donanım ve yazılım hizmetlerinin işbirliği ve uyum içerisinde yürütülmesini ve her an çalışır halde bulundurulmasını sağlamak.

4.11.Sağlık tesisi içerisinde görev yeri ve değişikliklerini kayıt altına alıp, personelin her türlü özlük işleri, evrak yönetim hizmetleri ve sağlık tesisi

faaliyetlerine ait aylık raporların hastane yöneticiliğine zamanında ve doğru olarak bildirimi için gerekli tedbirleri almak ve kontrolünü yapmak.

4.12.Sağlık tesisinde satın alma, taşınır, bakım ve onarım, ulaşım, kütüphane, tıbbi fotoğrafhane, iletişim, kuaförlük, bahçe ve çevre düzenlemesi, terzihane, morg ve otopark gibi hizmetlerin yürütülmesini sağlamak.

4.13.Sağlık tesisi bütçesini hazırlayarak hastane yöneticisinin onayına sunmak.

4.14.Gelir ve gider gerçekleşme iş ve işlemlerini yürütmek.

4.15.Sağlık tesisinin tüketime yönelik ihtiyaçlarının hizmet sunumu için hazır bulundurulması amacıyla etkin stok yönetimini sağlamak, taşınır mal mevzuatına göre stok kayıtlarının ilgili sistemlerden günlük düzenli olarak takibini yapmak ve verilerin güncel tutulmasını sağlamak. 

4.16.Sağlık tesisinin tüketime yönelik ihtiyaçlarının hizmet birim maliyetlerinin, klinik tabanlı fayda maliyet analizinin, hizmet üretim ve genel işletme giderlerine ilişkin sabit ve değişken maliyetlerin hesaplanmasına yönelik gerekli çalışmaları yapmak ve buna ilişkin istatistikî verilerin dokümantasyonunu sağlayarak ilgili birimlerin bu verilere ulaşması için gerekli tedbirleri almak.

4.17.Satın almalarda hizmet birim maliyetlerinin, verilen sağlık hizmetini aksatmayacak şekilde sabit ve değişken giderlerin düşürülmesi için gerekli çalışmaları yapmak.

4.18.Görev alanı ile ilgili kaynakların verimli kullanılmasına yönelik çalışmalar yürütmek.

4.19.Hasta ve çalışan konforu ile çevre korumaya yönelik tedbirleri almak ve uygulamak.

4.20.Hastane yöneticisi tarafından verilen diğer görevleri yapmak.

5. KALİTE BİRİMİ

SKS çerçevesinde yürütülen çalışmaların koordinasyonunu sağlamak,      

Kurumsal amaç ve hedeflere yönelik çalışmaları takip etmek.

Öz değerlendirmeleri yönetmek

İstenmeyen olay bildirim Sistemine ilişkin süreçleri yönetmek.

Risk yönetimine ilişkin süreçleri yönetmek.

Hasta ve çalışan memnuniyetinin ölçülmesine yönelik çalışmaları (anket uygulamaları, anket sonuçlarının değerlendirilmesi, anket sonuçlarına yönelik iyileştirme çalışmaları, hasta ve çalışan geribildirimlerinin alınması gibi.)

SKS çerçevesinde dokümanların yönetimini sağlamak.

Yazılı düzenlemeleri kontrol etmek

Yazılı düzenlemelerin revizyonunu takip etmek

Kalite göstergelerine yönelik süreçleri yönetmek.

SKS çerçevesinde belirlenen komitelere üye olarak katılmak.

Hizmet sunumuna yönelik istatistiki bilgileri değerlendirmek

SKS çerçevesinde yürütülen çalışmaların koordinasyonunu sağlamak.

 

 

 

*Diğer bütün sorumlular ve ilişkiler organizasyon şemasında ayrıntılı bir şekilde belirtilmiş olup görev tanımları hastanemize göre güncellenmiştir ve hbys ye kalite yönetim bölümüne eklenmiştir.

 

DİKEY  KOORDİNASYON VE ENTEGRASYON  NOKTALARI

*Değişik kurum ve birimlere olan hasta akışını denetim altına almak amacı ile hastanemiz kullandığı girdileri üretmeye başlar,

*Hastanemiz hasta, hasta yakını ve çalışanlarına doğru büyür ve yeni hizmetler sunar, (Örneğin, hastanemizin uzun dönemli bakım birimi kurması vb.)

*Hastanemiz Sağlık Bakanlığı’na bağlı bir hastane olduğu için  Bitlis Kamu Hastaneler Birliği, Sağlık Müdürlüğü ve Halk Sağlığı Müdürlüğü ile ilişki içindedir.

*Hastanemiz, asli işlevlerini yürütmek için kullandığı girdileri sağlayan kurumlara doğru ilerler veya bu kurumlarla işbirliği yapar. Örneğin Kan transfüzyon merkezimizin Kızılay ile işbirliği içinde olması gibi.

 

YATAY  KOORDİNASYON VE ENTEGRASYON  NOKTALARI

*Hastanemiz Bitlis Kamu Hastaneler Birliğine bağlı bir hastane olması sebebiyle, birliğe bağlı olan sağlık kurumları ile hizmet sunum kanallarını arttırmak için işbirliği içindedir.

*Hastanemiz üretim hacmini ve hizmet sunum kanallarını genişletme amacını güden bir işbirliği yaklaşımı içindedir. Örneğin; hastanemizin sağlık bakım hizmetleri müdürlüğü kendine bağlı hasta bakımı odaklı birimlerle işbirliği yapar

 

YETKİ DEVRİ

*Hastanemiz başhekimi; görev, yetki ve sorumluluklarını lüzum halinde kendisinin belirlediği bir başhekim yardımcısına devreder. İlgili başhekim yardımcısı başhekim görev devrini alana kadar makama vekalet eder.

*Hastanemiz İdari Mali İşler Müdürü görev, yetki ve sorumluluklarını lüzum halinde Sağlık Bakım Hizmetleri Müdürüne devreder. İlgili müdür idari mali işler müdürü görev devrini alana kadar makama vekalet eder.

*Hastanemiz Sağlık Bakım Hizmetleri Müdürü görev, yetki ve sorumluluklarını lüzum halinde İdari Mali İşler Müdürüne devreder. İlgili Müdür Sağlık Bakım Hizmetleri Müdürü görev devrini alana kadar makama vekalet eder.

.*Hastanemiz başhekim yardımcıları görev, yetki ve sorumluluklarını başhekimin bilgisi dahilinde, başhekimin belirleyeceği ilgili başhekim yardımcısına devreder. İlgili başhekim yardımcısı kendi görev yetki ve sorumluluklarına ek olarak bu görevleri vekaleten yürütür.

 

organize şemasıII.jpg